Huur betalen
Huur betalen
In uw huurovereenkomst staat dat u de huur vooraf moet betalen. Een makkelijke manier van betalen is per automatische incasso. Hierbij machtigt u MeerWonen om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven. Makkelijk voor u en voor ons!
Aanmeldformulier Automatische incasso
Wilt u gebruik maken van de automatische incasso dan kunt u het aanmeldformulier hier downloaden en daarna uitprinten. Het ingevulde en ondertekende formulier kunt u sturen naar: MeerWonen, afdeling Wonen, postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.
Aanmeldformulier AcceptEmail
Een andere makkelijke manier van betalen is het sturen van een AcceptEmail. AcceptEmail werkt eenvoudig en is volkomen betrouwbaar. Om via AcceptEmail te kunnen betalen heeft u een werkend e-mailadres en een computer met een internetverbinding nodig. Wilt u gebruik maken van een AcceptEmail dan kunt u het aanmeldformulier AcceptEmail hier downloaden en daarna uitprinten. Het ingevulde en ondertekende formulier kunt u sturen naar: MeerWonen, afdeling Wonen, postbus 150, 2370 AD Roelofarendsveen.
Financiële problemen? Trek tijdig aan de bel!
Interview met onze incassomedewerker
Sinds augustus 2020 is Nicolet van den Burg onze incassomedewerker. Zij houdt zich in deze functie specifiek bezig met het vroegtijdig signaleren van huurachterstanden om zo grotere problemen te voorkomen. “Huurders zijn niet gebaat bij het laten oplopen van de huurachterstand,” geeft Nicolet aan. “Dit leidt uiteindelijk tot onoverkomelijk hoge schulden. Hoe hoger de schuld, des te lastiger het wordt om deze af te lossen. Daarom hebben wij het incassobeleid strakker en proactiever ingezet. MeerWonen streeft er namelijk naar om geen huisuitzettingen te hoeven doen. Na een week achterstand wordt er een betalingsherinnering gestuurd. Een week later krijgt de huurder een schriftelijke aanmaning en probeer ik telefonisch contact te zoeken. Ik ga namelijk zo snel mogelijk het gesprek aan met huurders die een betalingsachterstand hebben. Werkt dat niet? Dan ga ik met een wijkbeheerder langs bij de mensen."
Samen op zoek
“Ik merk dat er steeds meer betalingsregelingen worden getroffen. Het lijkt erop dat sommige bewoners geen buffertje hebben voor onvoorziene kosten en dan kan de huurbetaling in het gedrang komen.” Vaak is er maatwerk nodig, legt Nicolet uit. “Samen met de huurder ga ik op zoek naar een duurzame oplossing voor de huurachterstand. Ik wil voorkomen dat mensen nog verder in de problemen komen. “ We kijken ook meteen naar eventuele andere schulden of vraagstukken en verwijzen, als de problemen nog niet al te groot zijn, door naar Schuldhulpmaatje (Oegstgeest)/ de Papierwinkel (Kaag en Braassem). In ernstiger gevallen overleg ik met de huurder of ik ze mag doorverwijzen naar de schuldhulpverlening. Er is wat dat betreft veel mogelijk, uiteraard met toestemming van de huurder.”
Samen met ander partners
Ook in het netwerk van sociale partners speelt MeerWonen een belangrijke rol. Het netwerk bestaat onder andere uit de gemeente Oegstgeest/Kaag en Braassem, het de sociale wijkteam en de schuldhulp- en zorgverleners. Nicolet: “Hulpverleners komen achter de voordeur en zien mogelijk nog meer in een woning dan MeerWonen. Een goede samenwerking met partners is van belang om de problematiek rond een huurder te achterhalen en om samen naar een oplossing te werken.”
Groeit de financiële situatie je boven het hoofd? Ik sta altijd open voor een gesprek!
Nicolet van den Burg: 071 - 310 15 29