Samen werken aan thuis

Samenwerken begint binnen, in eigen huis. Een proces van voortdurend bijsturen en vernieuwen, met alle uitdagingen van dien. Ook met onze samenwerkingspartners blijven we in gesprek om onze huurders zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen en faciliteren. Niet altijd zichtbaar, maar ook achter de schermen is hard gewerkt aan relaties en prestaties.

Resultaten

• Betere aansluiting communicatie op huurders
  • Versterken samenwerking stakeholders
  • Maatschappelijke prestaties goed beoordeeld

Betere aansluiting communicatie op huurders

Ons werk is zo georganiseerd, dat we regelmatig persoonlijk contact hebben met huurders. Korte lijntjes dus die zorgen voor een goede afstemming. Maar hoe staat het met ons schriftelijke contact? We hebben gemerkt dat onze brieven en mails niet voor iedereen altijd even duidelijk en leesbaar zijn. Alle medewerkers hebben daarom een training schriftelijke communicatie gevolgd om ook digitaal en op papier beter en begrijpelijk te communiceren. Medewerkers houden elkaar hierin scherp, maar laat vooral van u horen waar u ziet dat het nog beter kan!

Versterken samenwerking met stakeholders

Het nieuwe college in Oegstgeest heeft de samenwerking extra energie gegeven. We weten elkaar goed te vinden. Vanaf 2024 gaan we echt bouwen en de kansen op nieuwe bouwlocaties groeien. Voor onze belangrijkste samenwerkingspartners hebben we rond het thema samenwerken een aantal bijeenkomsten georganiseerd. Het heeft ons aanknopingspunten gegeven op hoe we elkaar kunnen versterken bij vraagstukken waar we allemaal een rol in hebben. Met HMW, onze huurdersorganisatie en de 9 bewonerscommissies die we rijk zijn, hebben we als altijd goede contacten gehad. Ze vormen een belangrijk en gewaardeerd klankbord als het gaat over onderhoud, leefbaarheid en andere zaken die huurders raken.

Goede maatschappelijke prestaties

‘Hart voor huurders met een no-nonsense aanpak’. Dat is vrij vertaald wat de visitatiecommissie vindt van de werkwijze van MeerWonen. Eens per vier jaar velt deze onafhankelijke commissie een oordeel over onze maatschappelijke prestaties en in 2023 heeft het onderzoek daarnaar plaatsgevonden. Met name op het gebied van verduurzaming, nieuwbouw, huurbeleid en dienstverlening is het oordeel erg positief. Het levert MeerWonen een gemiddelde score op van 8,2 en daar zijn we dik tevreden mee. Wat onze dienstverlening betreft halen we die hoge score in ons klanttevredenheidsonderzoek in 2023 helaas niet. Hier komen we met een 7,6 uit op het gemiddelde voor onze branche. Al spelen er factoren mee die we niet in de hand hebben, we streven naar beter!