Buurtpraatje in de Bloemenbuurt: Radius komt langs

Waarom Buurtpraatje?
Dit jaar staat in Oegstgeest in het teken van ‘Hart Onder De Riem’-acties. Daarom begint Radius met steun van de gemeente met het Buurtpraatje in het hart van Oegstgeest, de Bloemenbuurt. Vanuit hier willen ze het project uitbreiden naar andere wijken. U kent uw buurt het beste, en zij horen graag hoe u het wonen hier ervaart. Toch merken ze dat mensen elkaar minder op straat tegenkomen en dat gezamenlijke activiteiten soms minder bezocht worden. Daarom komen Wendy van der Wal
Welzijnscoach bij Radius Oegstgeest en haar collega's nu naar u toe, om te horen wat u belangrijk vindt en om te zien hoe we samen de buurt fijner kunnen maken.

Het belang van vertrouwen en bekendheid
Door elkaar persoonlijk te ontmoeten, wordt het makkelijker om contact op te nemen wanneer er iets aan de hand is in de buurt. Zo krijgt Radius een gezicht. Dat persoonlijke contact helpt om elkaar te vertrouwen en om samen een sterkere buurt te vormen.

Wat Radius van u vraagt
Het is helemaal vrijwillig om mee te doen aan het Buurtpraatje, maar ze zouden het heel leuk vinden als u even tijd maakt voor een praatje. Ze willen graag weten wat er speelt in de buurt en wat voor ideeën u heeft, maar ze zijn er vooral om te horen hoe u het wonen hier ervaart. Het gaat er ook om of u zelf iets zou willen doen om de buurt beter te maken.

De toekomst van Buurtpraatje
De Bloemenbuurt is de eerste wijk waar ze dit project proberen. Als het een succes is, willen ze het ook in andere wijken gaan doen. Zo kunnen ze overal met bewoners in gesprek gaan en samen werken aan een sterkere en fijnere buurt.