Vaart in voorbereiding fusie

Nee, een nieuwe naam voor de corporatie die ontstaat uit het samengaan van MeerWonen en Habeko Wonen is er nog niet. Wel wordt daar natuurlijk hard aan gewerkt. Net als aan de inrichting van de nieuwe organisatie en bedrijfsprocessen. Vijf maanden lijkt misschien lang, maar die tijd hebben we zeker nodig om met een goede basis van start te gaan.

Positieve reacties gemeenten binnen
Het fusieproces ligt verder op schema. De gesprekken met alle belanghebbende partijen (gemeenten, huurdersorganisaties, raden van commissarissen en ondernemingsraden) zijn goed verlopen en afgerond. De drie gemeenten, Kaag en Braassem, Alphen aan de Rijn en Oegstgeest hebben de vervolgstap al gezet en hun positieve zienswijze schriftelijk bevestigd. We verwachten dat de andere partijen snel volgen met hun reactie.

Focus op nieuwe start in 2025
Voor Habeko is de omzetting van de verenigingsvorm naar een stichtingsstructuur ondertussen in gang gezet. Deze aanpassing is nodig om te kunnen fuseren en door de instemming van de leden in april mogelijk gemaakt. Een volgend belangrijk moment in het proces is eind september. Dan worden alle vereiste documenten ingediend bij de Autoriteit woningcorporaties. Die buigt zich dan over het formele fusieverzoek en is het voor ons wachten op de goedkeuring om op 1 januari 2025 een mooie nieuwe start te maken.