Verhinderd om een woning te bezichtigen? Meld u af!

Opgelet: per 1 september 2024 gaat onderstaande regel in!

U heeft gereageerd op een huurwoning via de website hureninhollandrijnland. Bent u uitgenodigd voor een bezichtiging van deze woning? Dan ontvangt u een datum en tijd om de woning te bekijken. Kunt u dan niet of heeft u toch geen interesse? Meld u zich dan af via de website. Dit kan tot 24 uur voor de bezichtiging. Zo krijgen andere woningzoekenden een kans en staat de verhuurmakelaar niet voor niets in de woning.

Meld u zich te laat af of komt u niet opdagen zonder afmelding? Dan krijgt u een waarschuwing. Gebeurt dit binnen 6 maanden nog een keer? Dan kunt u 3 maanden lang níet reageren op het aanbod huurwoningen.

Voorkom deze situatie en meld het vooraf als u niet naar een bezichtiging komt. Goed om te weten: tijdens die drie maanden dat u niet kunt reageren bouwt u wél gewoon inschrijftijd op. U ontvangt automatisch een email wanneer u weer kunt reageren.

Wilt u een overzicht van de belangrijkste veranderingen in de nieuwe Huisvestingsverordening die per 1 januari 2024 is ingegaan? Klik dan hier voor de folder die HureninhollandRijnland heeft gemaakt. Daarin is ook bovenstaande informatie opgenomen.